Свобода – це код нашої нації: як EVA об'єднала українців і власну команду заради перемоги

Повномасштабне вторгнення кардинально змінило життя мільйонів українців, яке з 24 лютого 2022 року розділилося на до та після

Четвертий рік триває боротьба за свободу та право на майбутнє. Цей час сповнений важких випробувань, втрат, але також неймовірної стійкості, єдності та сили духу всіх, хто наближає нашу перемогу

У спецпроєкті “Код свободи” ми розкажемо, як волонтерство стало невіддільною частиною життя команди EVA. Працівники поділяться власними історіями допомоги, підтримки колег і благодійних ініціатив компанії, які їх надихають.

Донати – мій знеболювальний
засіб після загибелі брата

– Війну зустріла під звуки прильотів і вибухів. Паніки не було – всі розуміли, що рано чи пізно це розпочнеться. Але що робити далі, ніхто не знав. На момент повномасштабного вторгнення мій рідний брат уже був у ТрО, а чоловік приєднався до них 26 лютого 2022 року. Мені друзі з-за кордону пропонували виїхати, але я навіть не розглядала такої можливості. Робота, підтримка команди та мої хлопці – чоловік і рідний брат – стали головним фокусом у ті дні,

– розповіла Галина Лісняк. Із 2012 року працює заступницею директора з розвитку мережі магазинів EVA.

Галина долучилася до волонтерства ще 2014 року, коли її Рідний брат пішов воювати добровольцем

– Із колегами ми реагували на запити та закривали нагальні потреби. У квітні 2022-го відкрили з ними маленький фонд “РіН” (Розвиток і Нерухомість). На сьогодні зробили донатів на близько 2 мільйони гривень. Купували тепловізійні приціли, РЕБи, донатили на авто, ремонти, підтримували інших волонтерів – перелік величезний. Я з дитинства не можу пройти повз чужу біду, особливо коли можу допомогти. Це генетично закладено. Допомагаючи ЗСУ, я роблю внесок у боротьбу за свободу жити, дихати вільно, бути господарем на своїй землі. Це найменше, що можу зробити. У серпні 2023 року загинув мій рідний брат. Після цього особисті донати зросли в рази. Це мій знеболювальний пластир, який накладаю на рану втрати,

– поділилася Галина Лісняк.

РОЗПОВІЛА, ЩО НЕЩОДАВНО ЗА ТРИ МІСЯЦІ ВДАЛОСЯ ЗАКРИТИ ЗБІР НА 200 ТИС. ГРН ДЛЯ ПРИДБАННЯ РЕБУ. АЛЕ ЦІ КОШТИ ПІШЛИ НА АВТО, ЯКЕ ЗАРАЗ ВЖЕ ПРАЦЮЄ НА ДОНЕЦЬКОМУ НАПРЯМКУ, БО РЕБ УЖЕ НЕ БУЛО НА ЩО СТАВИТИ

– Бувають запити від частин на засоби гігієни – звертаюся до компанії, нас чують і допомагають. Нещодавно орендодавець із Харкова (ТЦ “Нікольський”) попросив допомогти з підгузками для немовлят, чиї батьки загинули. Незважаючи на те, що нині компанія надає пріоритет саме запитам від військових та медзакладів, колеги пішли назустріч і забезпечили всім необхідним,

– каже Галина.
– Важливою також була підтримка наших працівників, які долучилися до лав ЗСУ. Компанія не чекала на запити – ініціювала забезпечення їх бронежилетами та всім необхідним. Також у нас працює колишній атовець, який унаслідок поранень тепер не може воювати. Коли він прийшов без досвіду, але з бажанням працювати, HR підтримали його прагнення – нині він із нами в команді,

– додала заступниця директора з розвитку мережі магазинів EVA.

Волонтерство – це частина нашого життя

Сергій Ковтун працює в EVA з 2010 року, зараз – заступник директора юридичного департаменту.
– Початок повномасштабної війни запам’ятався надовго. 19 лютого 2022 року ми з родиною планували закордонну подорож, але мали недобрі передчуття – і відмовилися. Тому ранок 24 лютого я зустрів у Дніпрі. У департаменті вузьким колом колег обговорювали можливий розвиток подій та наші дії. Визначили опорну точку – умовно безпечну локацію одного з магазинів, проробляли маршрути на випадок евакуації. Навіть зробили передзамовлення рацій. Я записався на курси тактичної медицини. Ми всі зустріли вторгнення в очікуванні невідомого. До останнього не вірили, що війна буде повномасштабною,

– розповів Сергій Ковтун.

Ще із зими 2015 року він разом із колегами адресно допомагав одному з підрозділів ЗСУ продуктами, побутовими речами, засобами гігієни.

– Допомога була несистемною, запити – невеликі, тому справлялися власними силами. У березні 2022-го коло підрозділів, яким була потрібна допомога, розширилося в рази. Ми зрозуміли, що вже не впораємося самостійно. Почали оголошувати публічні збори, оперуючи зовсім іншими сумами, ніж у часи АТО. Свобода – це безмежна можливість із паритетними обов’язками. Це код нашої нації. Щоб її не втратити – якщо ти не в ЗСУ, то маєш робити щось для ЗСУ. Коли ти постійно серед справжніх, не іміджевих волонтерських ініціатив, коли твої колеги й топменеджери створюють проєкти постійної допомоги – зупинитися неможливо. Я не знаю, хто з мого оточення в EVA не волонтерить. Це вже частина нашого життя. У більшості зборів 70% допомоги – це конкретні колеги, СЕО і топкерівники, ресурси компанії за запитом. Без цієї підтримки було б набагато складніше,

– зазначив Сергій.
За його словами, найбільше надихнули на подальші дії перші здійснені компанією закупівлі бронежилетів і військового спорядження, до яких Сергій Ковтун був дотичний щодо правового супроводу. Важливими віхами також стали долучення компанії до проєкту “ГеройCar” і створення матеріальної бази для постійної волонтерської допомоги за участю ресурсів мережі EVA.
– Найчастіше допомагаємо засобами зв’язку, медичними товарами, ремонтом техніки. Напевно, найбільшою ініціативою стала купівля авто спільним коштом. Також придбали декілька Starlink і Bandera Power для 93-ї бригади під час їхньої операції в Соледарі на Донеччині,

– підсумував заступник директора юридичного департаменту компанії EVA.

Надихають люди, з якими працюю

Олег Свистун, спеціаліст з інформаційної безпеки мережі магазинів EVA, працював в компанії із серпня 2018 року. Повномасштабне вторгнення зустрів о 5.40 в одному з готелів Києва.
– Розбудив мене дзвінок товариша: у столиці прильоти, почалася війна. Згодом стало зрозуміло, що вибухи лунали в багатьох містах України, зокрема й у рідному Дніпрі. Це був день переживань за рідних та пошуку способу якнайшвидше дістатися до них із Києва. Була надія, що попри все ми вистоїмо.

Спочатку просто спостерігав за розвитком подій. Та після трагедій у Маріуполі, Бучі, Ірпені усвідомив: або я у війську, або допомагаю захисникам. Мій товариш і колега запропонував долучитися до волонтерської діяльності. Так усе й почалося – від збору коштів на зовнішні накопичувачі до придбання й передання військовим РЕБів, машин, дронів, одягу, маскувальних сіток і всього, що необхідно героям, які захищають наш спокій,

– пригадує Олег Свистун.

Зізнається, що найбільше надихнули благодійні ініціативи компанії та люди, з якими працює

– У нас одна мета – перемога. У компанії сформувався потужний осередок волонтерів, які підтримують один одного та беруть участь у різних проєктах EVA. Я зосередився на потребах військових із тих бригад, з якими маю налагоджений зв’язок. Але якщо можу допомогти іншим – роблю це. Наприклад, придбав і передав 3D-принтери одній із бойових бригад. Якось хлопцям терміново був потрібен автомобіль. Його вдалося швидко знайти – придбав за власні кошти й передав військовим. Тоді організував збір: багато хто долучився, і ми швидко зібрали потрібну суму. Автомобіль досі служить для нашої перемоги. Нещодавно одна з розвідувальних рот попросила знайти два РЕБи – їхні вийшли з ладу. Хлопці впродовж двох тижнів їздили на завдання фактично без захисту. Один РЕБ уже передали, другий буде в них незабаром,

– розповів Олег Свистун.

За словами Олега, до волонтерства його спонукають прагнення свободи, бажання жити в мирній Україні, працювати та радіти життю

– Допомагаю захищати тих, хто захищає мене. Відчуваючи нашу турботу, хлопці воюють, як справжні леви, – додав спеціаліст з інформаційної безпеки.

Системна допомога – рушійна сила позитивних змін

На початку повномасштабного російського вторгнення EVA переглянула свою стратегію корпоративної соціальної відповідальності. Щоб максимально ефективно використовувати ресурси, компанія визначила ключові напрями допомоги: підтримка військових, дітей, цивільних, постраждалих від дій ворога, допомога тваринам, волонтерська діяльність. До підтримки благодійних ініціатив EVA активно залучає клієнтів, працівників компанії. Завдяки цьому досягає значних результатів.

ЯК EVA ТА КЛІЄНТИ КОМПАНІЇ ПІДТРИМУЮТЬ

Захисників і захисниць

01

Близько 67 млн грн на підтримку військових акумулювала EVA у партнерстві з громадськими організаціями та фондами. До зборів долучилося понад 4 млн благодійників, завдяки яким допомога стала можливою.

02

Зібрані кошти були спрямовані на найнеобхідніше: екіпірування, шоломи, бронежилети, саперні комплекти, дрони, ноутбуки, планшети, РЕБ-системи, безпілотники, а також броньовані медеваки й позашляховики. Усю допомогу в максимально короткі строки передавали військовим, аби допомогти їм у боротьбі з ворогом.

03

Зокрема допомогу отримували 46-та окрема аеромобільна бригада Десантно-штурмових військ ЗСУ, 3-тя окрема штурмова бригада, 252-й окремий батальйон територіальної оборони ЗСУ, артрозвідка 12-ї бригади спеціального призначення “Азов” НГУ та інші підрозділи, які щоденно виконують бойові завдання на передовій.

04

Майже 100 військових частин отримали понад 1100 коробок із побутовими та гігієнічними засобами, які передали клієнти EVA в межах ініціатив “Корзини допомоги” та “З крамниці до позицій”.

Дітей

01

Всього на допомогу дітям завдяки проєктам “Дитинство без війни”, “На щастя”, “Дякую тобі, мамо”, “Стражі світла” та “Разом заради дітей” було акумульовано понад 18 млн грн. Ініціативи з допомоги дітям за понад три роки підтримало 1,3 млн благодійників. Ці кошти були спрямовані як на безпечне перебування дітей-сиріт у Туреччині, евакуйованих у перші тижні війни, так і на забезпечення медичних закладів, де лікуються діти, необхідною технікою.

02

Зокрема, у січні 2025 року було передано 1 операційний стіл і 3 реанімаційні ліжечка до Центру дитячої кардіології та кардіохірургії, що розташований на території “Охматдиту” та був пошкоджений в результаті атаки на медзаклад влітку 2024-го.

Притулки для тварин

01

За 3 роки великої війни EVA разом із клієнтами зібрала 6,1 млн грн і допомогла понад 100 притулкам по всій Україні, де перебуває понад 31 000 котиків і песиків. Щороку притулки отримують дрова, будки, булер’яни, м’які лежаки та інші необхідні речі, щоб тварини мали тепло, комфорт і турботу, поки чекають на свій дім.

02

Напрям допомоги притулкам для тварин у EVA “народився” ще у 2020 році з особистої ініціативи CEO EVA Ольги Шевченко, яка підтримує два притулки в Дніпрі. Згодом напрям набув системного характеру і став щорічною передріздвяною традицією, яку не зупинила навіть війна.

ПІДТРИМКА ПОСТРАЖДАЛИХ, ВОЛОНТЕРСТВО ТА ГУМАНІТАРНА ДОПОМОГА

01

З перших днів повномасштабної війни в EVA працює власний “Оперативний штаб”, в межах якого допомога надається тим, хто звертається по підтримку. За час роботи задовольнили понад 700 запитів на загальну суму близько 7 млн грн.

02

EVA продовжує забезпечувати гарячими комплексними обідами захисників і захисниць, які відновлюються в одній з лікарень у Дніпрі. На сьогодні це – 170 тисяч порцій на понад 4,2 млн грн.

03

Разом із клієнтами EVA спрямувала близько 5,8 млн грн на допомогу постраждалим у Дніпрі, Запоріжжі, Кривому Розі та після підриву Каховської ГЕС. Кошти пішли на речі першої необхідності, гігієнічні набори та закриття термінових потреб.

Факти про компанію EVA

01

1116 магазинів EVA працювали до 24 лютого 2022 року. Через бойові дії та окупацію компанія втратила 150. На сьогодні – після відкриття нових та модернізації старих – працює понад 1120 магазинів, зокрема й EVA BEAUTY.

02

Близько 14 тис. українців працевлаштовано в компанії EVA. 397 співробітників були мобілізовані, серед них 24 жінки.

03

Понад 108 млн грн благодійної допомоги надала компанія EVA від початку повномасштабного вторгнення. Зокрема торік виділили 33,2 млн грн.

04

26 соціальних проєктів за час війни реалізувала EVA. Залучила до них близько 6 млн благодійників. Лише за 2024 рік до ініціатив доєдналися 1 млн 800 тис. клієнтів.

Код свободи EVA: підтримувати команду й бути активним учасником суспільних змін

Із початком війни в компанії EVA доклали максимуму зусиль, аби зберегти команду. Працівники, котрі вимушено залишили свої міста, отримали роботу в інших магазинах зі збереженням зарплати. У корпоративному чат-боті EVAfamily створили опцію, яка дає змогу повідомити про зміну локації та зробити запит на отримання роботи. Так на нових місцях працевлаштували близько 500 працівників.
Співробітників, що вимушено евакуювалися з гарячих точок, компанія забезпечувала також тимчасовим житлом і необхідними речами. Зокрема таку підтримку отримав регіональний директор із Маріуполя зі своєю командою. Їм вдалося вибратися з міста наприкінці квітня 2022 року.

А коли ЗСУ звільнили Херсон, компанія передала продуктові набори для своїх працівників, які залишалися там під час окупації

В EVA також діє практика допомоги співробітникам, які захворіли, втратили житло або когось із рідних

У перші тижні війни в компанії EVA створили службу психологічної підтримки. Для співробітників, які потребували допомоги, провели серію зустрічей із психологами, організували гарячу лінію, куди можна було подзвонити, щоб поділитися переживаннями.

На початку 2024 року мережа магазинів EVA запустила масштабний HR-проєкт психологічної підтримки та розвитку культури інклюзії “Ми разом”. Основна його мета – піклування про ментальне здоров’я працівників, розвиток культури інклюзивної взаємодії та підготовка до реінтеграції ветеранів.
EVA підтримує збори та ініціативи допомоги своїх співробітників. Адже соціальна відповідальність у компанії – це не просто стратегія, а внутрішній поклик команди діяти. Коли колеги об'єднуються навколо важливої мети, це зміцнює командний дух, формує довіру та взаєморозуміння. У такі моменти народжується справжня мотивація – бути частиною справи, яка має значення для інших.

Цей внутрішній порив не обмежується лише межами компанії. У EVA вважають, що бізнес має бути відкритим до участі в суспільному житті. Ініціативи співробітників – це приклад того, як відповідальність стає частиною щоденної роботи. Це про готовність підтримати, підставити плече вчасно, залишатися небайдужими – бо саме так формується культура взаємної довіри та свободи, яку ми прагнемо зберегти.