gazeta.ua

Спецпроект

"Уже три покоління однієї родини приходять у Фокстрот по техніку"

– до свого 31-річчя ритейлер привідкрив залаштунки комфортних покупок

Технології стали частиною нашого життя. Коли потрібно придбати новий смартфон, ноутбук чи телевізор, хочеться знайти саме ту модель, яка не тільки відповідатиме всім вимогам, а й зробить життя комфортнішим і цікавішим.

У цьому українцям от уже 31 рік допомагає мережа електроніки та побутової техніки “Фокстрот”. Компанія була заснована 1994-го і спочатку займалася гуртовими продажами. Перший роздрібний магазин відкрився через два роки в Харкові.

Нині мережу представлено 127 магазинами в 68 містах України та онлайн на FOXTROT.UA, вона є одним із найбільших платників податків у сегменті електроніки й побутової техніки (1 млрд грн сплачено 2024 р.) та ініціатором соціальних проєктів.

розкриваємо секрети – як працює одна з найбільших в Україні омніканальних торговельних мереж. Зокрема, розкажемо, як не розгубитися у фізичному магазині Фокстрот та за яким принципом розподілено товари. Також ми дізналися, що мають знати продавці-консультанти, а що – заборонено! І, звісно, розкрили таємницю додаткової вигоди для клієнтів мережі.

Як не розгубитися в магазині

Тут починається наша пригода

Крок 1

Вітаємо у Фокстрот!

Портал – це принцип, за яким розроблено вхідну зону в усіх магазинах мережі “Фокстрот”:

Вхідна зона магазину Foxtrot з яскравою вивіскою та цифровими екранами

яскрава вивіска з підсвіткою;

цифрові екрани;

помаранчевий колір;

мила Фоксі;

автентичні елементи, що нагадують вишитий орнамент.

Коли відвідувачі заходять у магазин, вони поводяться по-різному. Хтось починає роздивлятися товари самостійно, інші відразу звертаються до продавця-консультанта. Він допоможе з вибором, розповість про акції. Якщо люди знають, що їм потрібно, за 15-20 хвилин уже купують. А іноді можуть приходити в магазин кілька разів, коли йдеться про купівлю великої побутової техніки”,

розповів Євген Ніколаєв, керуючий магазином “Фокстрот” у столичному ТЦ Gorodok Gallery.

Від 500 до 1200 м²

становить площа магазинів “Фокстрот”. Вона залежить від населеного пункту, локації, кількості населення тощо.

повернутися до старту

Крок 2

Як не РОЗГУБИТИСЯ в магазині

Магазини “Фокстрот” працюють у форматі шоурум, де можна роздивитися всю техніку та спробувати в роботі.

Товари категорії диджитал: смартфони, планшети, інноваційні гаджети. Вони користуються найбільшим попитом.

Вітрина зі смартфонами та гаджетами у магазині Foxtrot

Перша зона

Залежить від тенденцій ринку. Раніше це були ноутбуки й телевізори. Нині переважає дрібна кухонна техніка.

Вітрина з кавомашинами та кухонною технікою у магазині Foxtrot

друга зона

Це ключова локація магазину. Поєднує зони перевірки й оплати товару, точки видачі онлайн-замовлень, додаткових сервісних послуг і в частині магазинів – кредитування.

Сервісний хаб Foxtrot для онлайн-замовлень, перевірки та оплати товарів

сервісний хаб

Доступна у магазинах більшого формату. У лаундж-зоні можна перепочити, зарядити гаджети та випити каву. На малечу чекають розмальовки та спеціально розроблені розвивальні ігри про Фоксі. Можна пройти разом лабіринт чи знайти потрібну техніку. Дорослі теж їх люблять :)

Діти малюють у лаундж-зоні Foxtrot з розмальовками та іграми

Лаундж-зона

Безбар’єрний простір

Каса Foxtrot з комфортною зоною для людей на візках та з дитячими візочками
Позначка індукційної петлі для людей з порушенням слуху у магазині Foxtrot

01

Усі нові й оновлені магазини мережі спроєктовано так, щоб можна було легко пройти з дитячим візком або на колісному кріслі. В зоні хабу облаштовано зручну зону для обслуговування людей на колісному кріслі, а також спеціальні місця для милиць і тростин.

02

Фокстрот першим у сфері ритейлу електроніки ініціював адаптацію свого бізнесу до потреб людей із порушенням слуху. У всіх магазинах мережі обслуговують жестовою мовою за допомогою онлайн-сервісу для нечуючих покупців.

03

Торік працівники магазину у Львові (вул. Під Дубом, 7Б) провели 170 консультацій із використанням онлайн-перекладача жестової мови. Це рекорд усередині компанії.

04

У низці магазинів використовують індукційні петлі, що покращують якість звуку для людей, які користуються слуховими апаратами.

У Фокстрот легко орієнтуватися — дивись!

Ходімо разом, я покажу шлях!

Фокстрот є автором багатьох інновацій у своїй галузі, які нині стали нормою для мереж техніки. У середині 90-х мережа працювала у форматі “склад-магазин”: ряди високих стелажів, гірки однотипного товару в залі, каса на вході/виході.

На початку 2000-х запровадили такі фішки в магазинах: каскадне викладення ввімкнених телевізорів, відкрита презентація мобільних телефонів і ноутбуків, зонування груп товарів, підсвічування вигідних пропозицій. Нині в кожному магазині є бренд-зони від провідних виробників техніки – лідерів ринку (в деяких магазиних сягає двох десятків), де представлено ексклюзивні товари або для додаткової демонстрації товару.

2020 року Фокстрот першим на ринку електроніки перейшов на видачу електронних фіскальних чеків замість паперових. За п’ять років заощаджено 1900 км касової стрічки. У перерахунку на аркуші А4 – це майже 800 тонн збереженої деревини.

Фоксі факт

повернутися до старту

Крок 3

Що розкажуть цінники

Промо-цінник Foxtrot з акцією ХОЧ на популярні гаджети

“ХОЧ?”

Ексклюзивна сервісна пропозиція від Фокстроту. Техніка та гаджети, що ретельно добираються за кількома важливими критеріями: якість, популярність серед користувачів, вигідні умови купівлі.

“КрейзіХОЧ”

ТОП товарів, які відрізняються ще більшою знижкою серед усіх інших.

Стандартні

На ціннику зазначено: вартість, ключові технічні характеристики товару та QR-код, що веде на сторінку з детальною інформацією на сайті foxtrot.ua.

Акційні

Мають спеціальне маркування, де зазначено стару й нову ціни. На спеціальному “вусі” цінника вказуються додаткові переваги: кешбек, умови кредиту, подарунок, акція “Разом дешевше” чи безкоштовний монтаж.

Команда працівників Foxtrot разом із СЕО компанії Олексієм Зозулею
Каса Foxtrot з комфортною зоною для людей на візках та з дитячими візочками
Вітрина з ноутбуками та аксесуарами у магазині Foxtrot зі знижками
Брендована стійка ХОЧ у Foxtrot з промо-пропозиціями на гаджети
Вітрина зі смартфонами у магазині Foxtrot під час акційної пропозиції

19 нових магазинів “Фокстрот” відкрили

з початку повномасштабної війни рф в Україні. 5 магазинів відновили після ворожих прильотів.

На фото – команда разом із СЕО компанії Олексієм Зозулею.

19 нових магазинів “Фокстрот” відкрили

з початку повномасштабної війни рф в Україні. 5 магазинів відновили після ворожих прильотів.

На фото – команда разом із СЕО компанії Олексієм Зозулею.

повернутися до старту

Крок 4

Популярні товари

У магазинах “Фокстрот” оновлення товару відбувається щодня. Таким чином підтримується основний асортимент. До того ж покупці часто замовляють товари онлайн на FOXTROT.UA чи через мобільний застосунок і потім забирають їх у магазині.

Продавець Foxtrot допомагає клієнтці з вибором смартфона

Торік через відключення електроенергії на піку популярності були зарядні станції. Тепер найкраще продаються мобільні телефони, ноутбуки, комп'ютери. Люди обирають товари преміум-якості, які мають більшу потужність і довше служитимуть. Щодо кухонної техніки, то популярністю користуються мультипечі, кавомашини. Також часто купують роботи-пилососи або ручні. Відновлюється ринок телевізорів, який просів через відключення світла. Раніше користувалися найбільшим попитом із діагоналлю 32 і 43 дюйми, а тепер найпопулярніші – 55 і 65. І тренд на збільшення діагоналі зберігається.

Труднощі, щоб знайти потрібний товар у Фокстроті, ніколи не виникають. Узимку тут можна купити кондиціонер, а влітку – обігрівач. Але залежно від пори року ми маємо багато сезонних пропозицій. Наприклад, улітку робимо акції на холодильники, велику побутову техніку, кондиціонери, а восени й узимку можна вигідно придбати телевізор.

Тут справжній хіт-парад техніки!

Категорії-драйвери останнього півріччя

Кондиціонери

Продажі зросли більш, ніж удвічі

+ 200%

Мультипечі

Продажі зросли в 4 рази

4 рази

Кавомашини, пилососи, вбудована кухонна техніка

Продажі зросли в 1,5 рази

1,5 рази

Cмартфони (як преміум сегмент, так і бюджетні моделі)

Флагман у кількісному та грошовому вимірі

Вітрина з ноутбуками та аксесуарами у магазині Foxtrot зі знижками

Історії про покупців

Володимир Бондаренко, продавець-консультант, Київ:

– Уже три покоління однієї родини приходять у Фокстрот по техніку. Спочатку батьки були клієнтами магазину, коли я працював у Костянтинівці з 2007-го по 2010 рік. Потім діти цих покупців приходили до мене, коли працював у Краматорську. А нещодавно ми зустрілися вже в Києві: люди евакуювалися з Костянтинівки, починають життя з чистого аркуша і знову прийшли у Фокстрот купувати техніку.

Юлія Попова, супервайзер, Кривий Ріг:

– Звернулася за консультацією родина, що має порушення слуху. Хотіли придбати холодильник і пральну машину. Одразу запропонувала скористатися нашим онлайн-перекладачем жестової мови. Це був мій перший досвід консультації в такому форматі. Клієнти вибрали саме те, що їм було потрібно. Сказали, що вперше побачили такий сервіс. Тепер ця родина – наші постійні клієнти.

Віталій Мандзій, продавець-консультант, Житомир:

– Коли я поїхав у відпустку, мені зателефонувала постійна клієнтка. Сказала: “Потрібен телефон”. Я її проконсультував, оформив замовлення в застосунку FoxyHub – із ним є можливість продавати товари з будь-якої точки країни. Клієнтка була задоволена. У зручний час прийшла до магазину, оплатила замовлення й забрала свій телефон.

Віктор Марчук, продавець-консультант, Житомир:

– Одного разу клієнт прийшов купувати чайник, але після консультації вирішив оновити ще й холодильник. Ми разом дібрали варіант. Він подякував за поради й пішов задоволений. А наступного тижня повернувся по телевізор.

Ісмет Сенанов, продавець-консультант, Київ:

– Прийшов чоловік із дружиною купити праску. Він хотів щось простіше й дешевше, а вона – навпаки, дивилася лише на топмоделі з купою функцій. Почали разом обговорювати, що для кого важливіше. У підсумку вони вибрали золоту середину, і коли йшли, дружина сказала: “Оце ви нас помирили!” Було таке відчуття, що продав не праску, а мир у родині.

Кешбек-програма ФоксFan

Національна програма лояльності мережі “Фокстрот”: покупці отримують бонуси за покупки й використовують їх для оплати нових.
Стати учасником програми можна вже в разі першої купівлі, отримавши на рахунок до 200 акційних бонусів.

Наразі програма об’єднує 14,5 млн українців. 97% – частка всіх купівель у Фокстрот від учасників ФоксFan.

Стати учасником програми можна вже в разі першої купівлі, отримавши на рахунок до 200 акційних бонусів.

Наразі програма об’єднує 14,5 млн українців. 97% – частка всіх купівель у Фокстроті від учасників ФоксFan.

Серед переваг ФоксFan:

кешбек від кожної купівлі;

доступ до партнерських і закритих акцій;

персональні пропозиції;

зокрема й до дня народження, та багато іншого.

повернутися до старту

Я познайомлю тебе з нашими героями

Крок 5

Скільки працівників обслуговують магазин

У кожному магазині Фокстрот працює різна кількість співробітників – від 5 до 20, залежно від його площі, наповнення товаром і трафіку. А в деяких магазинах можна зустріти навіть пухнастого консультанта 😊

Як-от кішка Сіма, яка час від часу не просто живе у магазині Фокстрот у м. Фастів, а й справді стала повноправним членом колективу та його пухнастим символом.

Працівники магазину Foxtrot з корпоративною формою та котом-символом у відділі техніки

Керуючий

Є лідером у залі, своїм прикладом надихає на надання найкращого сервісу та відповідає за розв’язання всіх питань, які можуть виникнути у клієнта та потребують індивідуального підходу.

Заступник керуючого

Навчає, розвиває, мотивує кожного працівника бути максимально ефективним.

Товарознавець

Відповідає за переміщення та рух товарів.

Сервіс-менеджер

Надає консультацію та допомогу клієнтам у магазині з питань сервісного обслуговування товару, придбаного в магазині, пропонує оптимальну схему сервісного обслуговування.

Касири

Допомагають оплатити товари клієнтам, оформлюють супровідні документи.

Кредитні консультанти/ки

Працює в магазині, у відділі кредитування. За допомогою спеціальної програми подає заявку клієнта на розгляд кредиту відразу всіх банків-партнерів. Очікуваний час відповіді – 5-10 хв.

Техніки

Беруть участь у прийманні товару, стежать за порядком на складі, в разі потреби працюють у торговому залі.

Продавці-консультанти

Наші експерти, які допомагають кожному клієнту придбати саме ту техніку, яка максимально задовольнить його потреби.

Вантажники

Беруть участь у прийманні товару, доставляють техніку клієнтам.

Прибиральник/ця

Основне прибирання магазину робить уранці, за потреби прибирає і протягом дня.

70% робочого часу
продавців-консультантів припадає на спілкування з клієнтами. Також вони стежать за порядком у торговій залі.

Продавці-консультанти мають бути:

клієнтоорієнтовані;

щирі та відкриті у спілкуванні;

бути експертами у світі техніки;

уміти працювати в команді.

Продавцям-консультантам заборонено:

не вітатися, ігнорувати покупця;

ходити слідом за клієнтом;

розмовляти з клієнтом у спину;

вживати ненормативну лексику;

відмовляти в обслуговуванні або залишати покупця, не закінчивши консультації;

приходити на роботу з ознаками алкогольного сп’яніння.

Застосунок FoxyHub – цифрове рішення для продавців-консультантів мережі

Раніше працівники магазину працювали з великою обліковою базою. Багатьом вона була незрозуміла, працівники жалілися, що незручна і працює повільно. Саме через це вирішили розробити й запустити цифровий застосунок. Тепер близько 60-70% купівель оформлюють саме через застосунок продавця FoxyHub.

Завдяки застосунку продавець має доступ до швидких функцій: може шукати товар, дивитися характеристики, виписувати замовлення, контролювати свої продажі, давати свою електронну візитку клієнту, бачити історію бонусів. Передає інформацію на будь-який розташований у залі термінал і відразу оформляє продаж. Покупцю не треба йти до каси, стояти в черзі. У планах – іще додати функцію приймання платежів через смартфон.
Таким чином, Фокстрот робить відвідування своїх магазинів та роботу в них максимально комфортними.

Смартфон із відкритим додатком Foxy hub від Foxtrot

Способи оплати і кредитування

Клієнтам Фокстроту доступні всі способи оплати: готівкою, карткою, споживче кредитування, Google Play, Apple Pay, онлайн-кредитування.Електронний фіскальний чек одразу після купівлі надходить покупцю в месенджер (Viber/Telegram), у вигляді смс або на e-mail, а також зберігається в особистому кабінеті на сайті. На бажання клієнта касир може роздрукувати чек.

Оплата товару у магазині Foxtrot банківською карткою через термінал

Фоксі факт

01

Основними принципами кадрової політики компанії є рівність, доступність та підтримка. Працевлаштовують і молодь, і людей віком 50+. Допомагають переселенцям. Діє програма “Парт Таймер” для тих, хто зацікавлений у частковій зайнятості.

02

223 працівники служать у Силах оборони України, це наша так звана #ротаФокстрота. Фокстрот підтримує колег не тільки під час служби, а й після повернення. У 2023-2024 роках розробили та впровадили комплексну програму адаптації ветеранів: супровід під час адаптації, гнучкий графік, психологічна допомога. Бренд має відзнаку від Veteran Hub “Дружні до ветеранів”.

03

Діє комплексна навчальна програма підтримки ментального здоров’я працівників компанії (курси, корисні посилання на корпоративному порталі, вебінари, практичні вправи та рекомендації у внутрішніх групах).

ВІДГУКИ КОМАНДИ

Катерина Синюк, продавець-консультант, Фокстрот, Рівне:

– Приємно допомагати людям обирати техніку, адже це речі, якими вони користуються щодня. Щиро радію, коли бачу задоволені обличчя покупців.

Микола Логацький,
продавець-консультант, Луцьк:

– Мені подобається спілкування з людьми. Також ціную, що в компанії є можливість розвиватися, навчатися нового і ставати кращим у продажах. Приємно працювати в колективі, де є підтримка й розуміння.

Роман Шепета, продавець-консультант, Одеса:

– Подобаються дружня атмосфера та підтримка колег, стабільність і чітка організація процесів, постійне навчання нового. Отримую задоволення від спілкування з клієнтами. Надихає, коли можу допомогти людям обрати техніку, яка їм справді потрібна. Фокстрот – це сильно!

Катерина Синюк, продавець-консультант, Фокстрот, Рівне:

– Приємно допомагати людям обирати техніку, адже це речі, якими вони користуються щодня. Щиро радію, коли бачу задоволені обличчя покупців.

Микола Логацький,
продавець-консультант, Луцьк:

– Мені подобається спілкування з людьми. Також ціную, що в компанії є можливість розвиватися, навчатися нового і ставати кращим у продажах. Приємно працювати в колективі, де є підтримка й розуміння.

Роман Шепета, продавець-консультант, Одеса:

– Подобаються дружня атмосфера та підтримка колег, стабільність і чітка організація процесів, постійне навчання нового. Отримую задоволення від спілкування з клієнтами. Надихає, коли можу допомогти людям обрати техніку, яка їм справді потрібна. Фокстрот – це сильно!

Крок 6

Доставка та корисні сервіси

Доставленням користується більшість покупців Фокстроту. Це зручно і практично. Особливо коли діють акційні умови й, наприклад, великогабаритний вантаж можуть доставити додому за 1 грн.

Покупці у магазині Foxtrot обирають кондиціонер серед великого асортименту техніки

Хоча бувають історії, коли, наприклад, навіть холодильник люди забирають самі – приїжджають із візком. Такі клієнти бояться комусь довіряти свою техніку, – діляться досвідом працівники мережі.

У Фокстроті доступна розгалужена система доставки:

швидкий самовивіз (Фоксаж) інтернет-замовлення з магазину, просте отримання й оплата до 3 хв

власна кур’єрська служба й партнерство з популярними поштовими операторами: придбаний товар зазвичай доставляють покупцю наступного дня – з 9:00 до 21:00. За півтори години до приїзду повідомляють клієнтові. Якщо в нього немає можливості бути вдома, доставлення перенесуть

експрес-доставка за 1 годину – послуга доступна у 27 великих містах України та їх передмістях.

Під час стандартної адресної доставки вантажники мають регламент – занести техніку до помешкання. Хоч би на якому поверсі воно було. В екіпажі зазвичай працюють 2-3 особи.

Купив — і техніка вже майже вдома

Додаткові послуги для покупців Фокстрот

FoxMaster

Налаштування мобільних телефонів і комп'ютерної техніки, наклеювання захисної плівки, перенесення даних.

Старт-Мастер

Спеціалісти Фокстроту після доставлення підключать велику побутову техніку.

ФоксіОбмін

Можна принести старий смартфон, планшет чи ноутбук. Його оцінять, і цю суму можна використати як знижку на нову техніку. До того ж клієнта не обмежують у виборі: можна здати ноутбук, а придбати пральну машину.

“МайстерСервіс”

Додаткове сервісне обслуговування (діагностика, профілактичні роботи та ремонт), а також страхування від негарантійної поломки техніки, придбаної в мережі “Фокстрот”, протягом 2, 3 або 5 років залежно від групи товару та побажань покупця.

Безпечні й енергонезалежні

Усі магазини забезпечені:

потужними зарядними станціями;

генераторами (власними або в ТРЦ);

ліхтарями, лампами;

системами супутникового інтернету.

Усі магазини “Фокстрот” можуть продовжувати повноцінну роботу в автономному режимі під час екстрених відключень електроенергії.

повернутися до старту

відвідувачі мають можливість зарядити свої гаджети та отримати доступ до безкоштовного wi-fi.

Фоксі факт

01

49 млн грн технікою – внесок Фокстроту у зміцнення обороноздатності країни. Рушійна сила цієї допомоги – актив корпоративного штабу “Допомога нашим”, створеного відразу після початку повномасштабного вторгнення. Понад 50 працівників компанії – від СЕО до консультантів – поєднують щоденну роботу з волонтерською діяльністю, організовуючи допомогу захисникам України та підтримку гуманітарних ініціатив від імені компанії. З 24 лютого 2022 року корпоративні волонтери опрацювали 1530 офіційних запитів від захисників, видавши понад 9100 одиниць техніки.

02

Фокстрот є ініціатором соціального проєкту “Подаруй щасточку добра”, що направлений на надання психологічної допомоги дітям, які постраждали від агресії рф. Ініціативою охоплено вже 422 підопічних БФ “СОС Дитячі Містечка Україна”, для яких проведено 100 заняття з арт-терапії.

03

Бізнес понад 5 років допомагає безпритульним тваринам. З нещодавно реалізованих проєктів – Ф-підтримка тваринок”, у рамках якого разом із покупцями надано допомогу 3785 тваринам з 15 прифронтових притулків на понад 1,1 млн грн.

Твій відгук може змінити сервіс!

Крок 7

Зворотній звʼязок

Фокстрот системно працює з клієнтським зворотним зв’язком. Регулярно аналізує відгуки і швидко усуває проблеми, що виникають. Удосконалює процеси доставлення, повернення та оформлення замовлень. Головне – простота для клієнта, зручна взаємодія з брендом, відмінний сервіс.

У компанії влаштовують “Офіс у полях” для представників ключових напрямів, щоб проаналізувати процеси – від видавання товарів і кредитування до касових операцій та адаптації персоналу. Команда офісних підрозділів проводить день у магазині, щоб пройти шлях клієнта й продавця, побачити роботу ізсередини та знайти точки для розвитку. Результатом роботи “Офісу в полях” стали десятки ідей для покращення роботи мережі.

Продавець Foxtrot передає клієнтці кавомашину Krups у відділі техніки

Фокстрот є соціально відповідальним бізнесом, лідером безбар’єрності в ритейлі побутової й електронної техніки, надійним роботодавцем. Компанія створює комфортні умови для покупців і працівників, системно працює над покращенням сервісу. У магазинах мережі представлено переважно профільний асортимент – гаджети, електроніку й побутову техніку.

А до свого дня народження Фокстрот приготував чимало подарунків

із 28 серпня до 17 вересня 2025 року стартував грандіозний сейл*.

Доступні сотні товарів за спеціальними цінами та знижками до 70%, у подовжений кредит, з безкоштовним доставленням, з підвищеним кешбеком. Також беріть участь у святковому розіграші, де можна виграти 100 000+1 бонус або сучасний гаджет.

На сайті FOXTROT.UA можна ознайомитися з розширеним асортиментом, що загалом охоплює понад 130 000 позицій: є товари для дітей, риболовлі, туристичне спорядження, посуд, садова техніка, зоотовари.