Робити життя людей кращим:
Винайдено для життя – філософія, що лежить в основі діяльності компанії Bosch. Вона визначає не лише підхід до створення продуктів та рішень, а й роль компанії в суспільстві.
Соціальні проєкти Bosch охоплюють ключові сфери суспільного життя — від освіти та медицини до підтримки громад і турботи про довкілля, приділяючи особливу увагу дітям, які переживають труднощі. Усе це – частина місії компанії робити життя кращим.
У спецпроєкті Gazeta.ua розповідаємо про соціальні ініціативи Bosch в Україні, реалізовані протягом останніх років. Кожна з них – історія реальних змін, приклад соціальної відповідальності бізнесу та ще один крок до кращого майбутнього.
фото
Яка допомога була потрібна
До війни в дитсадку працювало 7 груп для понад 160 дітей. Нині залишилося 5 груп і близько 80 малюків. Дитсадок є важливим для життя громади: діти тут навчаються й дружать, а батьки знаходять розуміння та підтримку. Ще зовсім недавно в дитячому садочку не було належного укриття. Під час повітряних тривог малеча разом із вихователями змушена була ховатись у старому підвалі — з облущеними стінами, піском замість підлоги, без вентиляції та світла. Кожна тривога перетворювалася на справжнє випробування: де розмістити дітей, як їх нагодувати, як заспокоїти переляканих малюків у темряві.
Результат
Завдяки допомозі Bosch Group у партнерстві з Фундацією Олени Зеленської вдалося перетворити підвал на безпечний і комфортний простір.
У садочку встановили сучасні системи вентиляції та опалення, пофарбували стіни й підлогу, облаштували простори для ігор і спортивний куточок, з’явилися кімнати для сну з ліжками, для обідів, дитячий туалет, пристосований для дітей з інвалідністю, а також приміщення для занять із психологом та логопедом. Оновлене укриття стало символом турботи про майбутнє, яке дорослі прагнуть зберегти заради дітей. Попри війну тут продовжується дитинство.
фото
Яка допомога була потрібна
Компанія вже тривалий час системно допомагає Клінічному центру дитячої медицини у м. Львові. Тут щороку проходить лікування близько 7 тис. дітей, значна кількість маленьких пацієнтів - з онкологією та гематологією. Медзаклад постійно потребує допомоги в оновленні та забезпеченні сучасним обладнанням для лабораторії, яка щороку виконує до 400 тисяч досліджень. Такі технології не лише дають змогу точно та швидко встановлювати діагнози та своєчасно розпочинати лікування, а і спрощують роботу лікарів, допомагаючи їм ефективніше піклуватися про маленьких пацієнтів.
Результат
З нагоди 30-річчя діяльності в Україні команда Bosch реалізувала проєкт Move for the Future, завдяки якому Львівський клінічний центр дитячої медицини отримав сучасну лабораторну інформаційну систему та лабораторне обладнання. Це забезпечує більш швидку та точну діагностику хвороб та станів маленьких пацієнтів. Окрім цього, компанія подбала і про емоційний комфорт маленьких пацієнтів, облаштувавши для них ігрову зону.
Роман Кізима
в.о. генерального директора КНП ЛОР “Клінічний центр дитячої медицини”
“Партнерство з компанією Bosch — це не просто допомога, а інвестиція в сучасну медицину. Завдяки їхній підтримці ми реалізували вагомий digital-проєкт і запровадили програмне забезпечення в Клініко-діагностичній лабораторії нашого Центру. Це дало змогу суттєво зменшити обсяг ручної документації, автоматизувати внесення результатів та налагодити автоматичний обмін даними всередині лікарні. Для нас це важливий крок до ще ефективнішого та якіснішого медичного сервісу для дітей.”
фото
Яка допомога була потрібна
Ініціатива будувати альтанки для дитбудинків і геріатричних пансіонатів зародилася 2018 року. Відтоді завдяки локальній команді Bosch з’явилися альтанки в будинках для літніх людей у Чернігівській та Київській областях. Нещодавно команда Bosch збудувала альтанку для вихованців будинку-інтернату на Івано-Франківщині, якому надає підтримку вже багато років. У закладі мешкають діти й молоді люди з інвалідністю. Дехто з них не може самостійно пересуватись і дбати про себе. Із початком повномасштабної війни до інтернату евакуювали дітей із прифронтових зон – тепер тут живе понад 100 осіб.
Результат
Волонтери-працівники компанії Bosch збудували альтанку для мешканців будинку-інтернату. Усе було створено власними руками — від ескізів і планування до самого будівництва. Результат - чудова альтанка, де вихованці інтернату тепер проводять час на свіжому повітрі.
волонтери компанії Bosch
“Будівництво альтанки - справжня командна робота. Було нелегко, але розуміння, що створюємо щось важливе для дітей, додавало сил. А коли побачили їхні щасливі обличчя, зрозуміли, що все було недаремно.”
“Ці діти – космічні. Ніколи не забуду, як щоранку вони зустрічали нашу команду. Виходили аж до брами. А один хлопчик на колісному кріслі ставав на парковці та займав нам місце. Коли ми під’їжджали, махав рукою і показував: паркуйся.”
фото
Яка допомога була потрібна
Родинний дім “Дача” відкрив свої двері наприкінці 2023 року. Це унікальний заклад, де онкохворі дітки лікуються поруч зі своїми родинами. Родинний дім потребував допомоги з системами – системою опалення та гарячого водопостачання. Адже комфортні умови й атмосфера сімейного затишку – важливі складові успішної реабілітації та емоційної стабільності хворих на рак дітей, кажуть медики.
Результат
Bosch Україна облаштувала котельню родинного дому “Дача” сучасним енергоефективним обладнанням Buderus, яке забезпечує комфорт і надійне тепло для дітей та їхніх родин.
Працівники Bosch в Україні залюбки збирають та передають теплі подарунки для геріатричного пансіонату в Київській області - від ковдр до теплих шкарпеток. Це як спосіб поділитися турботою й нагадати літнім людям, що вони не самотні.
Торік Bosch подбала про гарячу воду для понад 80 вихованців дитсадка та 350 учнів ліцею Житомирщини. Так компанія дарує дітям тепло й підтримку там, де це найбільше потрібно.
фото
Яка допомога була потрібна
Bosch Україна допомогла реалізувати проєкт данського архітектора Мікаеля Колвілла-Андерсена - TORV Kyiv. Ідея полягала у створенні комфортного зеленого середовища в центрі столиці для підтримки фізичного й ментального здоров’я киян та гостей міста.
Компанія надала всі необхідні інструменти для створення обʼєктів. Також упродовж процесу будівництва команда Bosch провела серію воркшопів, де всі охочі могли ознайомитися з новинками та спробувати інструменти в роботі.
Результат
5 липня 2025 року в Києві відбулося урочисте відкриття найбільшого тимчасового міського простору. Він поєднує рекреаційну функцію з можливостями для активного дозвілля та культурних подій. На локації встановили: зручні лавки серед зелені, гойдалки, сучасні спортивні майданчики, великі шахи та унікальний майданчик для гри у крокет, адаптований для людей з інвалідністю.
Кожну деталь простору продумано так, щоб вони служили різним поколінням киян - від дітей до людей похилого віку. Крім того, територію спроєктували доступною для всіх, зокрема для людей з інвалідністю: лави особливої висоти, зони для ігор та інші елементи локації.
TORV Kyiv став яскравим прикладом того, як синергія громади, бізнесу та креативних ідей здатна робити важливі зміни.
Успішний бізнес має покращувати якість життя суспільства
Роберт Бош, засновник компанії Bosch, відомий своєю глибокою соціальною відповідальністю та прагненням допомагати тим, хто цього найбільше потребує. Він вважав, що успішний бізнес повинен не лише генерувати прибуток, але і сприяти покращенню якості життя суспільства.1906 року Роберт Бош став одним із перших німецьких підприємців, хто запровадив восьмигодинний робочий день для своїх працівників. Підкреслював важливість балансу між роботою та особистим життям.
Він також надавав значні соціальні пільги та справедливу оплату праці, рівень якої часто був вищий, ніж у конкурентів. У середині ХХ ст. підприємець реорганізував свою компанію, щоб зберегти її незалежність і спрямувати прибутки на благодійні цілі. Після смерті мецената, згідно з його заповітом, заснували Фундацію Роберта Боша (Robert Bosch Stiftung), яка й надалі активно підтримує проєкти у сферах охорони здоров’я, освіти та міжнародного співробітництва.
Філософія Роберта Боша щодо соціальної відповідальності та допомоги тим, хто цього потребує, залишається основою корпоративної культури компанії Bosch і сьогодні.
Іванна Черевко
менеджерка з корпоративних комунікацій Bosch Україна
“Ми віримо, що місія бізнесу полягає не лише в фінансових результатах, а й у його соціальній ролі — у здатності змінювати життя людей на краще. Тому вже багато років разом із партнерами та командою робимо речі, які приносять користь суспільству. Важливо, що наші працівники охоче долучаються до цих ініціатив, поділяючи цінності компанії. Це доводить, що ми не просто бізнес, а спільнота людей із сильним командним духом і відповідальністю за наше майбутнє та майбутнє країни.”
Bosch в Україні — один із провідних постачальників рішень для автомобільної промисловості, ринку автозапчастин, електроінструментів, систем опалення, кондиціонування, гарячого водопостачання, енергоефективних технологій, систем безпеки, промислових рішень і побутової техніки.Компанія має власні виробничі потужності з відновлення автомобільних стартерів у Львівській області, а також сервісний та навчальний центри в Києві. Стратегічною метою Bosch є створення інновацій та технологій, “винайдених для життя”.